الجمعة، 12 يونيو 2009

points


13 أكيد أحب أعرف رأيك:

ღ tota ღ يقول...

مظبووط :)

eslam saad يقول...

//
ولكنه الابدية لمن يحب
//

ٍSoOoOoOoO NiCE

OlivE يقول...

//مظبووط :)//
اه دا وليام شيكسبير اللى بيقول كدا مش انا :)



ٍ
//SoOoOoOoO NiCE//
ٍSoOoOoOoO NiCE your replys :)

!! a7mad sala7 !! يقول...

يا سلام بقي لما تربط الكلام اللى فى الصورة دى مع كلام الاغنية اللى حاطاها

يبقي ابدااااااااع

OlivE يقول...

//يبقي ابدااااااااع//

شيكسبير وابدع فى كلامه وجنات ابدعت بصوتها وكلماتك اغنيتها

انا عجبنى كلامه بس يمكن اخر جمله مش اوى ....

اما بقى جنات فدى من اكتر الاغانى اللى عجبانى فى الشريط وبحب اسمعها اوى

منور يا استاذى

ShiMOo يقول...

شكسبير هنا !!!
يا مرحبا يا مرحبا D:
اممممممممم بحب اقراله جداااااااااااا
بس بقالي كتيييييييير مقصره :(

جربي كده اقري ليه وانتي هتدعيلي :)

OlivE يقول...

//جربي كده اقري ليه وانتي هتدعيلي :)//

انا فعلا قريت ليه قبل كدا قريت ليه الملك لير وعطيل وترويض شرسه ...
ممممممممممممم
مش فاكره ايه كمان بس فعلا الاسلوب فى الكتابه رائع

منوووووووووووووره يا شيمو وكفايه ان شيمو عندنا

hayoomaa يقول...

انا بكرهه بجد بكرهه
مش بكرهه بس انا بحقد عليه
شكسبير لو لسه عايش يبقي كنت هدخل اعدام فيه
كلامه بصراحه حلو بس لو مكنتش قلت انه شكسبير كنت كتبتلك فيه مدح من هنا للصبح
وللكره اسباب منها انه سبب من اسباب اني عمري ماجبت تقدير في الماده بتاعته عندنا(اداب انجلش)
بس بجد بوست جامد

halaS demahoM يقول...

//
الزمن بطئ جدا امن ينتظر
//
اه بيبقي حوالي 36 ساعه
===
//
سريع جدا لمن يخشي
//
اه بيبقي حوالي 20 ساعه
===
//
طويل جدا لمن يتألم
//
ايوه صح بيبقي حوالي 32 قدم
===
//
قصير جدا لمن يحتفل
//
مظبوط بيكون 9 قدم بس
===
//
لكنه الابديه لمن يحب
//
يا سلام عليك يا واد يا وليم ... معلم
بس يا وليم مش واخد بالك ان الظلام الموجود هو اللي مخليك شايفه أبدي
الجو ضلمه وانت مش واخد بالك ان في حيطه هترشأ فيها كمان شويه
=====
دخله رزله بس مش جديده عليه
بس طبعا الكلامات تكتب بماء الذهب علي الواح من الماس
بس انا مش شايفها صحيحه يعني
اليوم 24 ساعه كل يوم
لا عمرنا شفناه 25 ولا 23 ولا بيزيد ولا بيقل
بس احساسنا ان اليوم بيعدي بسرعه او ببطء ... ميبقاش عيب في اليوم
بس بيكون العيب فينا... لاننا بنخلق...ولا بلاش
المهم ان الانسان الطبيعي هو اللي اليوم بيعدي عليه طبيعي بين قوسين 24 ساعه
انما بقي وليم ده....
حاجه تانيه
=========
نصيحه يا جماعه
متحاولش تشوف حاجات زي كده للناس دي
لانك لو شوفتها وحبيتها... هتحب باقي الحاجات ... وتلاقي نفسك بقيت بتعمل زيه وتقلده ... الي ان يتحول لك الي قدوه

ايه ده انا طولت اوي
معلش
س ل ا م ي

The illusionist يقول...

يا مساء الفل
عارفه
انا عملت معادله صغننه فى دماغى
ومنها
عمو وليام
ممكن يقول
ان الابديه فعلا لمن يحب
بس المشكله ان الحب
بيولد الاربع حاجات دول مع بعض
اى ان مجموعهم هو الابديه
الحب مش فى اتجاه واحد
شويه هننتظر
وزى ما قال ابو صلاح
هتبقى سته وتلاتين
ولو قصر
يبقى تسعه قدم
العمليه مختلفه

وكمان شكسبير قال

- على المرء أن ينتظر حلول المساء ليعرف كم كان نهاره عظيماً..

- أن الحزن الصامت يهمس في القلب حتى يحطمه..

الراجل كان اديب
يقدر فى اى وقت يقول حكم
وتبقى متناقضه قوى
بس يبقى قال فى كل المجالات
عشان المحبطين يفهموه
وغيرهم يفهموه
بس
و
نسينا نقول
سلامو عليكم

OlivE يقول...

انا بكرهه بجد بكرهه//
//مش بكرهه بس انا بحقد عليه
من اولها كدا انا اتخضيت والله

مش محتاجه كره ولا حاجة ياستى اهى مواد وبتعدى ومحدش فاهمه فى حاجة اصلا
وبلاش سيره الامتحانات الفتره دى لان الجو مش تمام عندنا كل الناس خلصت وانا لما بشم ريحه حد خلص بفضل احقد احقد عليه
بلاش سيره المواد دا شويه

انتى منوره
وياسلام على عم وليام اللى عرفنا بساعدتك

سلام

OlivE يقول...

//بس يا وليم مش واخد بالك ان الظلام الموجود هو اللي مخليك شايفه أبدي
الجو ضلمه وانت مش واخد بالك ان في حيطه هترشأ فيها كمان شويه//
لا دا هو نظره ضعيف اصلا...

الموضوع مش موضوع ان اليوم بقى ساعاته اقل او اكتر اليوم عمره ما هيتغير ساعاته اللى بيتغير احساسك انت بالوقت ساعات كتير بتمر علينا ساعات كانها سنين بسبب موقف معين بنبقى فيه وفى ساعات بتعدى وكانها ثوانى بدون حتى ما تشعر بيها دا مضمون الكلام ...

موضوع بقى الابديه لمن يحب انا مظنش دا لان الحب مش على طول بيبقى فرح بيبقى فيه برضوا عذاب وفى جمله كنت قرتها بتقول من بحاجه الى الحب يتألم بقدر حاجته يبقى مطلعش احساس ابدى لانه فيه برضوا عذاب وهيجى وقت يعكر صفاءه
دا وجه نظرى انا ممكن اكون غلط

//نصيحه يا جماعه
متحاولش تشوف حاجات زي كده للناس دي
لانك لو شوفتها وحبيتها... هتحب باقي الحاجات ... وتلاقي نفسك بقيت بتعمل زيه وتقلده ... الي ان يتحول لك الي قدوه//
اكيد شكرا لنصيحتك بس الموضوع مش موضوع تقليد دا مجرد كلام بيعجبنا مش اكتر من كدا مش هناخده يعنى مثل لينا فى حياتنا ولا قدوه لان مثلنا وقدوتنا كلنا اكيد احنا عارفين اما شخص زى دا فمجرد شويه كلام كتبه وممكن يعجب او لا

شكرا
معلش انا طولت فى ردى

سلام

OlivE يقول...

//الراجل كان اديب
يقدر فى اى وقت يقول حكم
وتبقى متناقضه قوى
بس يبقى قال فى كل المجالات
عشان المحبطين يفهموه
وغيرهم يفهموه
بس
و
نسينا نقول
سلامو عليكم//

انا مع كلامك فى الاول فعلا صحيح
ومش هننسى نقول وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

حضرتك منور البلوج بردك

سلام

 
شخابيـــــــــــــــــــط زيتونة © 2008. Template Design By: SkinCorner