الاثنين، 8 فبراير 2010

يــــــــــــــا نفسي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يــــــــــــــــــــــــــــــا نفسي

يانفسى
كيف أتصالح معكي
لا أعلم هل أنا الظالمة لكي
أم أنا المظلومة معكــــــــي
فأنا أعلم أن أحيانا ما تكون
النفس أماره بالسوءِ
ولكنى قد روضتك على الخيرِ

فلما لا تساعديني
حتى أعرف من أنا
فقد فقدت هويتي
فكيف استعيد ذاكرتي
فقد فقدت قدرتي وتحملي


كيف لا ألومك وأنت تفقديني طاقتي
وتنسيني واجبي اتجاه مسئولياتي
فيـــــــــــــــــــــــــا نفسي
كيف أتصالح معكـــــــي؟؟

19/12/2009

سلامى

3 أكيد أحب أعرف رأيك:

AhMeD DeEb يقول...

أجمل حاجة قرأتها عن النفس

قرأتها في كتاب ملوش اسم لأحمد العسيلي
كان بيقول إن نفسنا دي دايما بتدور على أحسن حاجة لينا
وعايزانا دايما نكون أحسن حد
بس المشكلة ان نفسنا مبتهتمش بالطريقة اللي بتحقق بيها لينا كده
يعني نفسك ممكن نبيحلك السرقة لأنها عايزاك تكون أغنى واحد
تبيحلكك الكذب والغرور عشان تبقى أعلى واحد.
وحاجات تانية كتير..
أنا بقى في رأيي ان مينفعش نقول مين فينا الظالم احنا ولا نفسنا
لأننا بنكمل بعض
والمفروض انه إما احنا الاتنين ظالمين وإما احنا الاتنين مظلومين
لازم نتفق مع نفسنا دايما
ونحاول نخليها قبل أي حد
بس للأسف ده كله كلام وفي الاخر لازم حد منا يطلع ظالم والتاني مظلوم
..
البوست جميل جدا
..
وعذرا لسببين
أولا عذرا لأني بجد أول مرة أشوف البلوج ده
وإن شاء الله هأقرأ اللي فاتني من البوستات

وثانيا
عذرا للاطالة لأني لكيت كتير بجد

والسلام ختــــام

OlivE يقول...

AhMeD DeEb

//
أجمل حاجة قرأتها عن النفس
قرأتها في كتاب ملوش اسم لأحمد العسيلي
//
أحمد العسيلى من الشخصيات الجامده جدا كنت بحب اسمع ليه برنامج كان بيجى فى اف ام زمان اوى كان بيجى كل خميس الساعه 9
وتابعته شويه على او تى فى

يمك كلامه صح فى حاجات
بس دابما بنحس اننا تايهين مع نفسنا
يعنى فى مواقف بتقف فيها مع نفسك مش بتبقى عارف انت عايز ايه وبتبقى محتار جدا تتصرف ازاى
لحد ما المكتوب فى الوضع دا يتحقق فيه وتنتهى الازمه من جوانا


//
البوست جميل جدا
//
أشكرك جدا وسعيده بأول تعليق على اول خاطره انزلها من فتره


اولا وثانيا وعاشرا
اعتذارك دا مش مقبول خالص
حضرتك تشرف فى اى موضوع ممكن تعلق فيه
البلوج دا كان مقفول من فتره لاسباب فنيه شويتين ورجع الحمد لله

بيسعدنى كتير ردودك وافكارك
متشكره جدا ليك


سلامى

!! a7mad sala7 !! يقول...

حوار مع النفس


تاتاتاااااا

:D


حلوة:)

 
شخابيـــــــــــــــــــط زيتونة © 2008. Template Design By: SkinCorner