الأربعاء، 22 يوليو 2009

1000 مبروك







كنت النهارده فى الزقازيق علشان اشوف موضوع التدريب الصيفى لان محدش نفعنى ولا قالى اعمل ايه
المهم نزلت امبارح والنهارده
وبالصدفه وانا فى التاكسى صحبتى بتقولى انا نفسى ادخل سينما قولت ليها وانا كمان ويكون احمد حلمى
قالتلى موجود فى السينما وكنا قدام السينما قالت ندخله قولتها اوك ندخله
روحت المشوار بتاعنا ورجعنا على السينما حجزنا ودخلت احلى حاجة بقى ان السينما كانت فاضيه خالص تقريبا
ومفيش ناس كتير مش يتعدوا 20 مثلا فى الصاله كلها
دخلنا واشتغل الفيلم
فيلم حلو اوى اوى
مش هحرقه ليكم بس احمد حلمى فى اخر الفيلم قال جمله حلوه اوى
من الافضل ان تكون غائب حاضر , وليس حاضر غائب
فعلا الاهم ان تكون موجود رغم انك مش موجود بمعنى فى مواقف كتير بتحصل وناس كتير اوى قريبه منك وللاسف مفيش احساس بيهم اوعلاقه بيهم كلنا بنقع فى الغلط دا وبنحس اننا ايه عملين اللى علينا وزياده رغم اننا غلطانين اكتر منهم
بس مش لازم تكون جنبهم على طول مثل مش فى كل الاوقات بس تكون معاهم بقلبك وباحساسك بيهم وبدعائك ليهم برضوا كفايه دا كفايه انك تتطمن عليهم حتى ولو قليل حسسهم بدا ولو هما مقدروش دا يبقى العيب مش فيك انت خالص بس انت هتكون رضيت ضميرك وحسيت انك صح وهما اللى غلط
دى وجه نظرى بس الفيلم حلو اوى اوى بس نهايته ضيقتنى بس الفيلم كويس انا يمكن كنت عارفه قصه الفيلم قبل ما ادخله بس الفيلم بجد حلو وتمتعت انى شوفته بس للامانه مش زى برضوا اسف على الازعاج لان دا احسن فيلم لاحمد حلمى انا شوفته ومش متخيلاه فى اى فيلم تانى بالجمال دا

يلا طولت انا وتكلمت كتير
فعلا ما اجمل ان تكون غائب حاضر وليس حاضر غائب
سلام

13 أكيد أحب أعرف رأيك:

morgana يقول...

الله يبارك فيكي
:D
ممممممممم
شكلي كده هادخل الفيلم
شجعتيني
طب وايه نظامه كوميدي ولا ايه؟؟؟
عقبال الفيلم الجاي وابقي معاكي :)

morgana يقول...

التمبلت متغير صح
بس شكله جامد:)

OlivE يقول...

morgana

طبعا لازم تدخليه
لا الكوميديا جامده فيه اوى والله
بس اخره اللى بس زعلنى مش اكتر بس قصه الفيلم حلوه اوى

//التمبلت متغير صح
بس شكله جامد:)//



يارب يكون التمبلت عجبك بحب اللون دا :)

منورانى
سلامى

ShiMOo يقول...

جامد النيولوك ده D:
وانا عن نفسي بموت في احمد حلمي
ونفسي ادخل الفيلم اوي :(

OlivE يقول...

shimOo

ميرسى يا قمرايه
اكيد مين مش بيحبه ولا علشان من بنها بقى يعنى
ادخليه فيلم لذيذ على فكره

منورانى

!! a7mad sala7 !! يقول...

يا تيمبليتاتك :D

التغيير مطلوب بردو

مش هقولك حلو وكده
اللى قبله كان احسن بصراحة

عشان متقوليش انى بجامل اهو :P

اما الفيلم انا سمعت ان قصته متكررة
ومسروقة من فيلم اجنبي قديم :D

عموما مسيرنا هنشوفه
بس انا مبحبش اروح سينمات
بتخنق من الجو ده

هيتشاف هيتشاف يعنى
انا اتفرجت على اللى نزل بعده وانا قاعد فى بيتنا

بس شكله فيلم لذيذ

OlivE يقول...

a7mad sala7

//يا تيمبليتاتك :D

التغيير مطلوب بردو//
اكيد ودا لو محصلش بحس بالملل

//عشان متقوليش انى بجامل اهو :P//
ههههههه

//اما الفيلم انا سمعت ان قصته متكررة
ومسروقة من فيلم اجنبي قديم :D//
اه هو مسروق من فيلم اجنبى امريكى بالاخص بس متغير فيه حاجات مش نفس القصه بالضبط يعنى كويس حضرتك متابع كويس للسينما :)

انا كمان مش بحب السينما انا اول مره ادخل السينما النهارده بجد وكان عجبنى انها فاضيه وهاديه خالص علشان كدا حبيت ادخلها الصبح مش حفلات بليل


منور يا استاذى وان شاء الله تشوفه

halaS demahoM يقول...

لاء بجد فيلم تحفه
يستاهل الدخول
وملحوظه لاحمد بيك صلاح
الفيلم اساسا مسوحي من اسطورة يونانيه تقريبا
س ل ا م ي

OlivE يقول...

catch me if you can

انا كنت فى موقع على النت ان الفيلم دا فعلا متاخد قصته من قصه فيلم امريكى اتعمل قبل كدا مع تغيير فيه بصراحه مش عارفه بس الفيلم فعلا حلو واتمنى انكم تشوفوا قريب جدا هيتسرق وتشوفوه :)




سلام

ღ tota ღ يقول...

\\
فعلا ما اجمل ان تكون غائب حاضر وليس حاضر غائب
\\

عجباني اوووي الجمله دي

وان شاء الله نشوف الفيلم قريب ونحكم :)

حلو اوووي التمبلت ده :)

OlivE يقول...

tota

عندك حق الجمله حلوه اوى وخاصا مع قصه الفيلم

وان شاء الله تشوفيه قريب


//حلو اوووي التمبلت ده :)//
الحمد لله انه عجبك انا عجبنى انا كمان


منورانى والله
واحد عصير قصب للانسه توتا هنا

سلام

Che Ahmad يقول...

الفيلم فعلا اكتر من رائع
وفي كام جمله قالهم حلمي جامدين جدا غير الاخيرة
وفي جمله قالها عمرو صاحبه مش فاكرها اوي بس معناها ان احنا ممكن نغير الوقائع او الاحداث علشان احنا اللى بنعملها لكن الاقدار ما نقدرش علشان هي اللى بتعملنا دا معناها بس مش فاكر الصيغة كويس
الفيلم رائع جدا وهو مش مقتبس من فيلم امريكي اوي
التيمة بس هي اللى مقتبسه وزي ما كتبوا ف اول الفيلم من اسطورة سيزيف اليونانية واللى هي كانت بتتكلم عن سيزيف اللي بيطلع الصخرة لأعلي الجبل وبعدين تقع ينزل يطلعها وتقع وهكذا إلي مالا نهاية

الفيلم ف المجمل رائع وحبيته كتير فعلا
وشوفته ونفسي اشوفه تاني واعتقد لو ربنا احيانا هشوفه في اسكندرية

تحياتي ..،

OlivE يقول...

ahmad hima

فعلا الفيلم جميل جدا جدا
واحداثه حلوه اوى واهم شىء فى الفيلم عجبنى اننا ازاى نحس بنفسنا احنا فين من اللى حوالينا ونقدر نغير من نفسنا للاحسن ونحاول على الاقل نقدر الناس اللى حوالينا ونحسسهم بينا وباهميتهم عندنا


متشكره جدا لردك وحضرتك منور البلوج فى اول رد

سلام

 
شخابيـــــــــــــــــــط زيتونة © 2008. Template Design By: SkinCorner